معرفی شهر سرعین

سرعین

سرعین شهر چشمه های آبگرم معدنی، شهر عسل طبیعی سبلان و شهر خوراکی های خوشمزه شهریست که با مساحت ۱۲۸ کیلومتر مربع در استان اردبیل واقع شده است. این شهر نزدیک به ۵۵۰۰ نفر جمعیت دارد و اکثریت مردم آن به زبان ترکی آذری سخن می گویند.

سرعین به دلیل وجود چشمه های فراوان آب گرم معدنی شهرت بسیاری در میان مردم دارد و سالانه بسیاری از گردشگران از سراسر ایران به آن سفر می نمایند. به دلیل وجود آبگرم های معدنی حدود ۲۵۰ هتل، هتل آپارتمان، مهمانسرا و اقامتگاه های بوم گردی در این شهر آماده پذیرایی از مسافران می باشند.

از معروف ترین آبگرم های سرعین می توان به آبگرم سنتی گاو میش گلی، مجموعه آب درمانی بین المللی رویال پارک (عضو اتحادیه آب های درمانی جهان)، بش باجیلار (پنج خوهران)، آبگرم سبلان، مرکز آب درمانی مدرن شهر آفتاب، کوهستان خاتم، آب درمانی اترک و آبگرم ژنرال اشاره کرد.

همچنین از مناطق گردشگری سرعین آبشار بی نظیر گور گور می باشد که در فاصله ۱۵ کیلومتری آن قرار دارد. همچنین این شهر دارای سه مرکز خرید به نام های بازار مرکزی، مجتمع تجاری خدماتی لاله و مرکز خرید آدنامال می باشد.

سرعین به خوراکی های خوش طعم و رنگش نیز معروف است. دیزی های خوش طعم، کاسه کباب و انواع کباب های بی نظیر این منطقه شما را وسوسه می کند تا به این شهر سفر کنید. همچنین شما می توانید از عسل طبیعی سبلان، حلوای سیاه و فطیر محلی به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان خریداری نمایید.

سرعین در فاصله ۸ ساعته از شهر تهران قرار دارد و سالانه گردشگران بسیاری از تهران و سایر شهرهای ایران به آن سفر می کنند. جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیاری در سرعین وجود دارد که در این مقاله به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

جاذبه های گردشگری سرعین:

آبگرم گاو میش گلی سرعین :

یکی ‌از ‌قدیمی‌ترین چشمه‌ های‌ آبگرم سرعین، آبگرم گاو میش گلی سرعین است. این چشمه به ‌دلیل‌‌ سنتی‌ و روباز‌ بودن و همچنین خواص درمانی بیماری هایی نظیر قلبی، عروقی، پوستی، مفصلی و رماتیسم، هر ساله پذیرای هزاران مسافر از سراسر کشور‌ می‌باشد. در طی سالیان اخیر چشمه‌های آبگرم متفاوتی از نوع مدرن و سنتی در این شهر ساخته شده اند و در اصل می توان گفت اقتصاد سرعین بر این اساس می‌چرخد.

گاو میش گلی یکی‌ از پر آب ترین چشمه های آبگرم منطقه است که ۸۵ لیتر آب در ثانیه‌ با دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد از‌ عمق‌ زمین در آن می‌جوشد. مساحت این استخر رو باز ۴۰۰ متر و عمق آن به ۱۳۰ متر می‌رسد.

اگر بخواهیم به تاریخچه این چشمه بپردازیم باید بگوییم، در سال‌هایی که هیچ استخر یا گردشگری در سرعین وجود نداشت، آبگرمی از قلب کوه سبلان می‌جوشید و در یک حوضچه جمع می‌شد. در اطراف این حوضچه گاومیش ها جمع می‌شدند و زمانی که آب حوضچه مقداری خنک می‌شد، به داخل آن برای استراحت می‌رفتند. به همین دلیل اهالی سرعین نام  این چشمه را گاومیش گلی نهادند.

مجموعه آب درمانی رویال پارک سرعین:

این مجموعه از بزرگترین مراکز آب درمانی خاورمیانه و اولین عضو ایران در اتحادیه آب های درمانی جهان می باشد. این مرکز در مجاورت آبگرم گاومیش گلی ساخته شده و دارای هتل چهار ستاره، کلینیک تخصصی آب درمانی، سیزده استخر عمومی و خصوصی و سالن های هیروتراپی و ورزش است.

پیست اسکی‌آلوارس:

یکی‌از جاذبه های گردشگری که در فاصله  ۲۴ کیلومتری سرعین قرار دارد، پیست اسکی آلوارس می باشد. این پیست واقع در ۱۲ کیلومتری روستایی به همین نام و در دامنه های سبلان قرار گرفته است.

پیست اسکی آلوارس در ۸ ماه از سال قابل استفاده است و در طول پاییز و زمستان پر از برف می باشد. علاوه بر پیست اسکی این مجموعه دارای کافی شاپ و رستوران، تله سیژ و غرفه های صنایع دستی ست و گردشگران میتوانند اوقات فراغت بسیار هیجان انگیزی را برای خود رقم بزنند.

آبشار گورگور سرعین:

یکی از جاذبه های‌ دیدنی سرعین آبشار زیبای گورگور واقع در روستای آلوارس می‌باشد. آب این چشمه از دل کوه سبلان به ‌شکل آبشاری بسیار پر آب و زیبا از دل کوه بیرون می آید و جزء آبشارهای بلند این استان است.

چقدر این مطلب رو دوست داشتی؟

با ثبت نظرت مارو در ساخت پست های بهتر کمک می کنی!

میانگین آرا ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

پست های مرتبط

معرفی شهر ماسوله

ماسوله ماسوله شهری با قدمت تاریخی، معماری خاص و آب و هوایی…

معرفی شهر بندر انزلی

بندر انزلی بندر انزلی یکی از مهم ترین، بزرگ ترین شهرهای استان…

معرفی شهر فریدونکنار

فریدون کنار فریدون کنار شهر درنای سیبری، شهر بندرگاهی و شهر تالاب…

دیدگاهتان را بنویسید