معرفی شهر رویان

معرفی شهر رویان

رویان

رویان یکی از شهرهای استان مازندران و جزئی از شهرستان نور می باشد و بین نوشهر و نور قرار گرفته است. این شهر در مجاورت دریای خزر قرار گرفته است و از شمال به دریای خزر و از جنوب به کوه های البرز و جنگل منتهی می شود. جمعیت شهر رویان ۸۰۰۰ نفر است و نام پیشین این شهر علمده است و قومیت مردم آن طبری است و به زبان مازندرانی و گویش کجوری سخن می گویند.

شهر رویان پوشیده شده از جنگل های انبوه است و وجود سواحل زیبای دیای خزر در مجاورت این شهر موجب محبوبیت آن نزد گردشگران شده است. جاذبه های گردشگری، آب و هوای مطلوب و معتدل شمالی، شهرک های زیبای ساحلی و جنگلی، نزدیکی به تهران و شهرهای توریستی دیگر نیز بر این محبوبیت می افزاید. همچنین موقعیت جغرافیایی، خاک حاصل خیز، آب و هوای خوب و بارش زیاد موجب رونق کشاورزی و دامداری شده است، بطوریکه اقتصاد این شهر بر کشاورزی، دامداری، ماهی گیری و گردشگری متکی است.

بهترین زمان سفر یه شهر رویان فصل بهار و پاییز است. اقامت در این شهر با رزرو ویلاهای ساحلی، ویلاهای جنگلی، سوئیت، اتاق ارزان امکان پذیر است.

معرفی شهر رویان
معرفی شهر رویان

جاذبه های گردشگری رویان:

پارک جنگلی رویان:

از جاذبه های دیدنی شهر رویان، پارک جنگلی با مساحت ۲۰۰ هکتار به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی این شهر است. یکی از بزرگترین مزیت های این پارک این است که می توان با ماشین به‌ تمام قسمت های پارک دسترسی داشت و از همه نقاط پارک دیدن کرد. این پارک از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار می باشد به همین علت در اکثر ماه های سال مسافران و گردشگران زیادی در این مکان برای گذراندن اوقات فراغتشان حضور دارند.

 در پارک جنگلی  رویان آلاچیق‌ های زیبایی تعبیه شده که خانواده‌ ها می‌توانند ساعت‌ ها در آنجا از طبیعت پارک لذت ببرند. امکانات رفاهی بسیار خوبی در پارک جنگلی رویان وجود دارد. از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به سرویس های بهداشتی، سوئیت برای اقامت، آلاچیق، اجاق‌های ذغالی، آب، نمازخانه، بوفه های فروش مواد غذایی، برق و روشنایی معابر اشاره کرد.

پارک جنگلی کشپل رویان:

یکی از جاذبه های گردشگری رویان که در فاصله ۲۴ کیلومتری این شهر و در جنوب شرقی شهرستان نور قرار دارد پارک جنگلی کشپل است. این پارک منطقه ای بسیار عالی و مناسب برای پیک‌نیک مسافران است و دارای امکانات رفاهی بسیاری می باشد. از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به سوپر مارکت، آلاچیق، سرویس بهداشتی در چند بخش پارک، قهوه خانه سنتی، پارک بازی برای کودکان، چند رستوران با کیفیت و کافی‌ شاپ اشاره کرد. پارک جنگلی کشپل از جذابیت و زیبایی ویژه ای برخوردار می باشد که توصیه می شود فصل پاییز بازدید از این پارک جنگلی را از دست ندهید.

آبشار حرام او رویان:

یکی از مکان های دیدنی رویان که در فاصله ۳۳ کیلومتری این شهر قرار گرفته، آبشار حرام او می باشد که آبشاری متفاوت در این منطقه به حساب می آید. حرام برگرفته از حرم به معنی مقدس است و به همین علت افراد این ناحیه معتقدند که آب این آبشار خاصیت درمانی دارد. ارتفاع این آبشار حدودا ۱۵ متر و از عمق کمی برخوردار است. کم بودن عمق آن فرصت بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایل به آب تنی دارند.

چقدر این مطلب رو دوست داشتی؟

با ثبت نظرت مارو در ساخت پست های بهتر کمک می کنی!

میانگین آرا ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

پست های مرتبط

معرفی شهر ماسوله

ماسوله ماسوله شهری با قدمت تاریخی، معماری خاص و آب و هوایی…

معرفی شهر بندر انزلی

بندر انزلی بندر انزلی یکی از مهم ترین، بزرگ ترین شهرهای استان…

معرفی شهر فریدونکنار

فریدون کنار فریدون کنار شهر درنای سیبری، شهر بندرگاهی و شهر تالاب…

دیدگاهتان را بنویسید